16/7/11

Futuristic Shavit Electric Superbike Features Adjustable Riding Position System

Shavit electric superbike is a final graduation project of an industrial designer from Shenkar college of design and engineering in Israel. The objective of his project is to design the ultimate everyday sportbike. This electric superbike has been designed with unique adjustable riding position system. This superbike can be transformed from multipurpose bike to superbike during the ride smoothly, adaptable to any situation. As you can see the changes are also applied to the handlebars, footpegs, and seat height. This superbike can transform from multipurpose bike to superbike in minutes. The power is within its rider.

This industrial designer has done extremely well in exploring new possibilities when it comes to create a sharp and aggressive superbike icon that would captivate any superbike riders’ heart.

Designer : Eyal Melnick

Shavit Electric Superbike by Eyal Melnick

Shavit Electric Superbike by Eyal Melnick


Shavit Electric Superbike by Eyal Melnick

Shavit Electric Superbike by Eyal Melnick

Shavit Electric Superbike by Eyal Melnick

Shavit Electric Superbike by Eyal Melnick

Shavit Electric Superbike by Eyal Melnick

Shavit Electric Superbike by Eyal Melnick

Shavit Electric Superbike by Eyal Melnick

Shavit Electric Superbike by Eyal Melnick

Shavit Electric Superbike by Eyal Melnick

Shavit Electric Superbike by Eyal Melnick

Shavit Electric Superbike by Eyal Melnick

Shavit Electric Superbike by Eyal Melnick


Những mẫu xe lấy cảm hứng từ... động vật

Rất nhiều mẫu “xế hộp” được thiết kế mô phỏng theo hình dáng những con vật. Có những mẫu chúng ta đã từng biết đến như xe con bọ, xe cá mập hay xe gấu trúc..

Tuy nhiên, trên thực tế, cũng có khi nhiều mẫu xe lại có nét giống với các con thú một cách ngẫu nhiên. Dưới đây là tập hợp một số hình ảnh tương đồng giữa xe và động vật.

Audi A5 – Rắn

BMW 1 Series – Lợn

BMW 8 Series – Cá Mập

Bristol Blenheim – Lợn biển

Citroen C3 – Ốc Sên

Marcos Mantaray – Manta Ray

Morgan Aero 8 – Vượn mắt to

Peugeot 3008 – Chuột Nhảy

Porsche Cayenne – Hà Mã

SSangYong Rodius – Thú mỏ vịt

Theo phunutoday

Ô tô bay đầu tiên trên thế giới chính thức đi vào sử dụng

Loại phương tiện mơ ước với khả năng vận hành cả trên đường bộ và đường không đã trở thành hiện thực và đi vào sử dụng. Đó là ô tô bay Transition Terrafugia.

Ô tô bay đầu tiên trên thế giới chính thức đi vào sử dụng

Ngày 30/6, Cục An toàn Giao thông Quốc gia Mỹ (NHTSA) đã chính thức cấp phép hoạt động cho chiếc ô tô bay đầu tiên trên thế giới, Transition Terrafugia. Theo đó, người lái có thể được phép bay trên các tuyến cảng hàng không địa phương, cũng như sử dụng chúng trên đường bộ.

Ô tô bay đầu tiên trên thế giới chính thức đi vào sử dụng

Hãng sản xuất mẫu xe này là Terrafugia, Inc. một hãng hàng không nhỏ ở Massachusett do các kỹ sư hàng không của Viện Công nghệ Massachusset thành lập. Lần đầu tiên, mẫu xe Transition được thử nghiệm là năm 2009 và được nâng cấp lên thế hệ tiếp theo vào năm 2010.

Transition có thiết kế khá đơn giản: Hệ thống treo độc lập 4 bánh, đường rãnh xích rộng, khoảng cách giữa các trục dài, và trọng tâm khá thấp cho phép thăng bằng trên mặt đất.

Các thiết bị kỹ thuật bên trong bao gồm 1 bánh lái, chân ga và chân phanh cho chế độ lái trên mặt đất; và các chân trục lái cho chế độ bay.

Xe cũng được trang bị một hệ thống định vị GPS trên bảng điều khiển, bao gồm cả bản đồ đường bộ và biểu đồ đường không, một động cơ vận hành cánh quạt và bánh xe trên mặt đất.

Transition có thể sử dụng xăng không chì để vận hành, loại nhiên liệu này khá rẻ và thân thiện với môi trường hơn hẳn so với các loại nhiên liệu tiêu chuẩn dùng cho máy bay thông thường.

Các trang bị an toàn trên xe gồm có khóa đai an toàn chống giảm xóc đột ngột, khoang an toàn bằng sợi carbon liền khối, túi khí cho khách và người lái.

Với chiều dài cánh máy bay là 5,8m, “máy bay” Transition chỉ mất chưa đến 1 phút để xếp cánh và trở thành một chiếc ô tô thông thường.

Ô tô bay đầu tiên trên thế giới chính thức đi vào sử dụng

Chiếc xe này chỉ có khả năng chở trên không 330lb (~150kg).

Giá bán của mẫu xe Transition hiện tại là 250.000 USD. Nhà sản xuất Terrafugia nhận đặt cọc trước 10.000 USD. Tính đến nay đã có khoảng 100 đơn hàng đặt mua Transition. Dự kiến, mẫu xe này sẽ đến tay người dùng vào năm 2012.

Theo PC World VN

Xe hơi sinh học 3D cho tương lai

Nhóm thiết kế của công ty Emergent tại Los Angeles vừa sáng chế một mẫu xe hơi mới được cấu thành từ hỗn hợp giống sụn và mẫu xe có thể tự sản sinh ra nhiên liệu từ tảo sinh học. Ý tưởng này sẽ giải quyết được nhiều vấn đề giao thông hiện tại. Nhóm thiết kế hi vọng đây sẽ là xe hơi sinh học thay thế xe hơi công nghiệp trong tương lai.

Mẫu xe hơi Semi-Rigid Car (Xe hơi nửa cứng/Xe hơi dẻo) được làm bằng kỹ thuật in 3D trong một tấm hỗn hợp nguyên liệu hữu cơ, polyme, cao su tổng hợp, nhựa dẻo tổng hợp và silicon giúp thân ngoài xe có hình dạng và bề mặt chất cảm tương đương với sụn người.

Xe hơi sinh học 3D cho tương lai
Xe hơi tương lai có khung linh hoạt, cứng ở vị trí cần bảo vệ người lái và dẻo ở vị trí hay chịu va đập giúp nó đập lại hoặc hấp thụ va đập.
Ảnh: Inhabitat.

Khung xe được làm từ chất liệu sụn nhân tạo phân bổ theo các mức độ dày mỏng khác nhau tùy từng vị trí, tạo ra độ cứng nhất định ở những chỗ cần thiết giúp bảo vệ người lái; đồng thời tạo độ dẻo linh hoạt ở những vị trí dễ dàng bị va đập. Không giống xe hơi thông thường khi va đập sẽ bị vỡ méo, mẫu xe hơi dẻo này có thể phản lại hoặc hấp thu tác động, trong khi khung cabin xe vẫn bảo vệ người lái được an toàn.

Cửa xe và nắp ca-pô được làm từ da cao su tổng hợp và bộ khung gầm có khả năng gập lại như một chi người giúp việc vận chuyển phương tiện sẽ dễ dàng hơn. Hơn nữa, cửa xe có thể được điều khiển bằng cơ chế giống như các gân người, có thể cuộn lại khi con người phát ra các tín hiệu hóa học.

Phá cách hơn nữa, nhóm thiết kế Emergent quyết định nếu khung ngoài của xe có thể kết hợp với nhau như tự nhiên, họ cũng có thể áp dụng kết cấu sinh học cho phần bên trong.

Chiếc xe hơi này tự tạo ra nhiên liệu sinh học (biofuel) ở sâu bên trong cấu trúc của nó, nơi các sụn dẻo của bề ngoài hợp lại tạo thành các bồn nhỏ có tường dày nằm sâu bên trong thân xe. Những bồn chứa này gồm nhiều tập đoàn tảo sinh học sản xuất nhiên liệu sinh học cần thiết cho chiếc xe. Đèn LED được gắn vào bên trong các bồn tảo cho phép sản xuất nhiên liệu 24/24 mà không cần có ánh sáng mặt trời.

Emergent tuyên bố, “chiếc xe hơi này không chỉ có ngoại thất nhẵn mịn và thẩm mỹ của một xe hơi thể thao thượng hạng mà còn giải phóng bạn khỏi nhiên liệu khí gas và thậm chí là điện.”

Theo VietNamNet (Discovery)

Get More Out Of Your Toothpaste Tube

Here is another intriguing Toothpaste Packaging design that makes total sense. SavePaste has a three-point agenda: To eliminate the hard-to-squeeze dead space, minimizing toothpaste residue left inside the container; Reduce two packaging to one. It means we can reduce waste and manufacturing price plus encourage recycling. And finally, have a user-friendly design so that people easily adopt it. I think it’s a full score on all three fronts!


Designers: Sang Min Yu and Wong Sang Lee


ACADIA 2011 Digital Design Winners

HYPERLAXITY3.jpg

ACADIA (Association for Computer Aided Design in Architecture) announced the winners of this year's Design and Fabrication competition. Hosted in conjunction with Brooklyn-based fabricators FLATCUT_, the challenge seeked out innovative geometric forms that push the limits of design through the exploration of integrative material strategies for digitally fabricated assemblies. Awarded across three categories, Furniture, Lighting and Partitions, this year's winning projects displayed an interesting array of innovation including unique joinery solutions, expandable design options and the use of complimentary materials.

FURNITURE

RECIP is a modular furniture system comprised of mutually reinforcing sets of interlocking rubber panels laminated to heavyweight felt batting. The project draws on the inherent material properties of both rubber and felt to produce a structural system that is capable of both moments of rigidity and moments of flexibility in the same assembly. Thanks to its inherent adaptability, RECIP can be reconfigured to function as a chair, a table, a bookcase, a spatial divider, and any number of other applications.

The project relies on digitally enabled means of fabrication in order to minimize waste and maximize structural integrity. Machining patterns of v-grooves and cuts in the rubber produces a surface that easily folds into the peaks and valleys of the teeth that comprise the locking mechanism for the assembly. At the end of the lifecycle the project can be fully recycled. Designed by Alison MacLachlan, Bryan Gartner and Richard Cotter, all students of the University of Calgary's Faculty of Environmental Design.

RECIP.pngrecip2.png

LIGHTING

LUMINESCENT LIMACON is inspired partly from the Dutch Ruff, or flamboyant linen collars considered fashionable in 17th century Europe, as a vehicle for the manipulation of light. Defined by the polar equation-based Limacon curve, the roulette curve rolls at various speeds to generate precisely choreographed profiles that are combined vertically to construct a number of formations. Variables can be calibrated to accomodate and produce a host of different lighting conditions and affects depending on environmental factors.

To achieve both the lighting affects and the geometric configuration, the light is composed of 3form Ecoresin. When folded and nested, the ecoresin ruffles are laced together with an associative woven lattice of aircraft suspension cable, which, when combined produce a combination of tensile and compressive forces for rigid structural stability. Design by Andrew Saunders, an Assistant Professor of Architecture at Rensselaer Polytechnic Institute in New York.

limacon.png

limacon2.png

PARTITION

HYPERLAXITY is a system of hexagonal parabolic ligaments composed of aluminum and silicone. The system is secured in compression by the tensioned silicone ligaments which connect all of the rigid aluminum members. Each part is necessary in order to maintain a cohesive assembly. Rather than resolve connections with hardware, HYPERLAXITY is driven by each materials' intrinsic qualities. Integrated connections are achieved through a number of custom elements. Locating tabs in the aluminum compression members are secured through holes in each pair of triangular aluminum plates. Connections between one plate and another are achieved using v-shaped clips which also employ a locating tab detail to create a pinned relationship. Slits in the silicone sheet allow the material to stretch over and wrap the locating tabs of the aluminum profiles. Held in place by this hexagonal silicone network, an aluminum ring its center span keeps the sheets in tension. Designed by Elizabeth Boone and PROJECTiONE.

HYPERLAXITY1.jpghyperlaxity2.png

An Award Worthy of an Award: Greg Durrell designs the Terry Fox Award

rsz_1-terryfoxaward-front_905_905.jpg

While we recently unveiled the Core77 Design Awards Trophy in anticipation of our live jury announcements, I came across another award design by Greg Durrell. He's designed everything from poster campaigns to workers' uniforms for the 2010 Vancouver Winter Olympics, not to mention this beautiful award for Canadian athletes (in conjunction withJames Lee and Ben Hulse). Clearly reminiscent of that year's medals in form, the Terry Fox award is given to athletes whom possess "determination and humility in the face of adversity." Durrell best describes the materials behind the award himself:

The award was made out of a combination of Western Yew wood and nickle. The Yew tree was specially chosen because a chemical found in its bark is currently undergoing research for cancer fighting properties. The choice to use a combination of natural and artificial materials was a reference to how Terry ran on an artificial leg. The undulating form of the design is inspired by Canada's landscapes and shares a similar style to the medals, trays and podium.

rsz_2-terryfoxaward-back_905_905.jpg

rsz_4-terryfoxaward-close2_905_905.jpg

Two of these awards were given to athletes, while a third was given to Terry Fox's family. Although the award itself seems rather cumbersome to grasp, I am amazed at how well the two materials blend and hold together, creating this rustic but organic design.

rsz_5-0227bh0142_905_905.jpg